Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Πρόταση στην ΠΑ για το υπερ-μαχητικό 5ης γενιάς T-50 PAK FA!


Η μεγαλύτερη πρόκληση για την Ελλάδα του αύριο στο τομέα της ασφάλειας και των εξοπλισμών, σε επίπεδο μέσων και βιομηχανικής συνεργασίας (καθώς η σημερινή Ελλάδα διάγει τον δικό της οικονομικό, αλλά και πολιτικό / γεωστρατηγικό  «Μεσαίωνα»), έρχεται από την Ρωσία  και ακούει στο όνομα Sukhoi Τ-50 PAK FA!
Όπως αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφόρησε σε όλη την Ελλάδα, η Ρωσία που μέχρι σήμερα τηρούσε μια ιδιαίτερα «σφιχτή» πολιτική σε ότι αφορά την διάχυση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, αλλάζει ρότα και πλέον διαθέτει το κορυφαίο οπλικό σύστημα της ρωσικής αμυντικής βιομηχανία προς εξαγωγή, μετά την Νότιο Κορέα, τώρα και στην Ελλάδα. Το γεγονός ότι προσφέρεται στο αεροσκάφος σε μία Αεροπορία εξοπλισμένη 100% με αμερικανικά μαχητικά, όπως αυτή της Νότιας Κορέας δείχνει ότι η ρωσική πρόταση είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει και αυτή μια σειρά προκλήσεων, όπως της ομοιογένειας υλικού, της υποστήριξης συστημάτων κλπ.
Προσφέροντας ένα μεγάλο πακέτο εγχώριας βιομηχανικής συνεργασίας και δυνατότητα επιλογής δυτικών κινητήρων και ηλεκτρονικών, διατηρώντας παράλληλα σε ισχύ και την πρόταση για το Su-35BM, το οποίο μπορεί να είναι ένα απίστευτο αεροσκάφος για τα δεδομένα της περιοχής, αλλά δεν παύει να είναι ένα σχέδιο μαχητικού 3ης γενιάς με μηδενικές δυνατότητες VLO! 
H προσφορά του T-50 PAK FA, όπως και στον διαγωνισμό της Νότιας Κορέας θα αντιμετωπίσει την αντίστοιχη αμερικανική του F-35 και του F/A-18IR σε έναν αγώνα που αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη πρόκληση (σε όλα τα επίπεδα…) που θα αντιμετωπίσει η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, καθώς το αεροσκάφος 5ης γενιάς που εισέρχεται σε υπηρεσία του 2015, διαθέτει όπλα που μπορούν να εξουδετερώσουν από απόσταση 450 χλμ. (!) μέχρι και την μεγαλύτερη απειλή για την ελληνική αεράμυνα, το ΑΣΕΠΕ B737 MESA που εισέρχεται σε υπηρεσία σε ένα χρόνο από σήμερα.
Στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ αναλύεται η πρόταση των Ρώσων, οι τεχνολογικές παράμετροι και κυρίως περιέχονται στοιχεία για το υπερ-μαχητικό που πρώτη φορά έρχονται στην δημοσιότητα.
Κανονικά η πρόταση είναι μονόδρομος: Η διεθνής αγορά μαχητικών αεροσκαφών αλλάζει με μεγάλη ταχύτητα και το «τοπίο» σε δέκα χρόνια από σήμερα δεν θα έχει καμία σχέση με το προ δεκαετίας, ούτε και το σημερινό.
Η είσοδος σε υπηρεσία του ρωσικού T-50 της Sukhoi, καθώς και η εμφάνιση του Su-35S/BM σε μεγάλους αριθμούς, αλλά και η έλευση του κινεζικού μαχητικού κρούσης με χαρακτηριστικά Stealth του J-20 και η διάχυση μεγάλων αριθμών F-35 στις δυτικές χώρες, όπως και η πιθανή είσοδος σε υπηρεσία του F/A-18IR, θα στείλει στο μουσείο όλη τη σημερινή γενιά των μαχητικών του Ψυχρού Πολέμου: F-15, F-16, F/A-18, Mirage 2000-5 κλπ., αλλά και “στριμώχνουν στη γωνία” τα μαχητικά 4ης γενιάς (Eurofighter Typhoon και Rafale).

ImageΕπίσης στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί μπορείτε να διαβάσετε:

ΜIRAGE 2000-5MK.2 VS F-16 BLOCK 52+ & ADV.:
Ποιο είναι, τελικά, το καλύτερο; Συγκριτική ανάλυση

Εικοσιπέντε χρόνια μετά την «Αγορά του Αιώνα» η απόγονοι των πρώτων F-16C/D Block 30 και Mirage 2000 EGM/BGM, συγκρούονται σε ένα crash test που για πρώτη φορά τολμά ένα ελληνικό περιοδικό. Ποιο από τα δύο είναι καλύτερο ή για την ακρίβεια καταλληλότερο για την ελληνική αποτρεπτική στρατηγική; Τα αποτελέσματα εκπλήσσουν καθώς, τα δεδομένα σε σχέση με τους «προγόνους τους» είναι αρκετά διαφορετικά…

ΟΠΛΑ ΑΕΡΟΣ-ΕΔΑΦΟΥΣ Π.Α. & TURK HAVA KUVVETLERI:
Ελληνική υπεροχή!

Σε πόσους τομείς οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις μπορούν να υπερηφανεύονται ότι υπερτερούν έναντι των τουρκικών; Ο τομέας των όπλων αέρος-εδάφους είναι ένας από τους ελάχιστους. Η Πολεμική Αεροπορία απέκτησε τα τελευταία χρόνια σύγχρονα όπλα LGB (Laser Guided Bombs) αλλά και σύνολα δορυφορικής καθοδήγησης, JDAM. Στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, η τουρκική Αεροπορία δεν ακολούθησε τον ίδιο δρόμο και περιορίστηκε στα βλήματα ανεμοπορίας AGM-154A-1 και AGM-154C. Αλλά τα αποτελέσματα της συγκριτικής παρουσίασης εξάγουν και πολλά άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα ως προς την ικανότητα πρώτου πλήγματος της τουρκικής Αεροπορίας.

«ΑΙΑΣ BLACK»: Πετώντας σε αποστολή αναχαίτισης στο Αιγαίο με F-4 AUP της 339Μ
Δύο χρόνια μετά την «θρυλική» πτήση με το F-4 AUP σε αποστολή εικονικού βομβαρδισμού της Mπαντίρμα με AFDS της 338Μ, επανερχόμαστε στην Ανδραβίδα, αυτή την φορά για αποστολή αναχαίτισης με τον συνδυασμό APG-65G/AIM-120C.  Ο «γερόλυκος» της Π.Α. αποδεικνύει ότι σε αποστολές BVR ακόμα και σήμερα μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από τα τουρκικά F-16 και να εξέλθει νικητής. Δείτε πως σε ένα άρθρο με πλούσιο φωτογραφικό υλικό και μεταφορά εμπειρίας από τον ειδικό συντάκτη της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ.

ΟΠΛΑ «ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟΧΟΥ»: Πλήγματα ακριβείας στις «δύσκολες» αποστολές
Η ανάπτυξη των Α/Α και η καθυστέρηση στην ανάπτυξη των UCAV, έχει δημιουργήσει ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα στις αποστολές αέρος-εδάφους επάνω από «σκληρούς» στόχους. Τα όπλα αυτόματης αναζήτησης στόχου που αναπτύχθηκαν για πρώτη φορά από την ισραηλινή αμυντική βιομηχανία είναι ασφαλή, καθώς δεν απαιτούν επανδρωμένη πτήση, ακριβή στην προσβολή του στόχου, χαμηλού κόστους και χαμηλού κόστους ως προς την συντήρηση. Παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και πραγματικά εντυπωσιάζουν με τις δυνατότητές τους.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ
Χαμηλό κόστος, τεράστια απόδοση!

Με κόστος όσο το ένα τρίτο αυτού ενός σύγχρονου μαχητικού αεροσκάφους τα συστήματα δορυφόρων χαμηλής τροχιάς, υπόσχονται να δώσουν στην Ελλάδα αυτό που δεν έχεις σήμερα: Σύγχρονο «ιδιόκτητο» σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και επιτήρησης. Ειδικά για κλάδους όπως το Πολεμικό Ναυτικό (που στο ΕΜΠΑΕ έχει περιλάβει με ένα κονδύλι άνω των 250 εκατ. ευρώ σύστημα επιτήρησης ) τους δίνει την δυνατότητα να ελέγχουν ακόμα και … φουσκωτά στρώματα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

ΜΝΗΜΟΝΙΟ & Π.Α.: Αντιμετωπίζοντας τον εσωτερικό εχθρό...
Στις Ένοπλες Δυνάμεις δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τον εξωτερικό εθχρό, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια και τον εσωτερικό. Πρόκειται για μια ιδιότυπη «5η Φάλαγγα» που στο όνομα της οικονομικής κρίσης αποδομεί συστηματικά τις Ένοπλες Δυνάμεις με περικοπές σε εξοπλισμούς και μέσα στις οποίες περικοπές τις έχει βαπτίσει «εξορθολογισμό αμυντικών δαπανών». Ειδικά η Πολεμική Αεροπορία, ο μόνος Κλάδος των Ε.Δ. που έρχεται καθημερινά σε επαφή με τον δυνητικό εχθρό αντιμετωπίζει προβλήματα που καθιστούν κρίσιμο το πρόβλημα της ανταπόκρισης στα καθήκοντά της. Διαβάστε σε μια  πραγματικά αποκαλυπτική μελέτη πως αντιμετωπίζονται τα προβλήματα αυτά.

RIAT 2011: Η συνάντηση των «αετών» 
Ένα εκπληκτικό φωτογραφικό ρεπορτάζ από την κορυφαία συνάντηση του αεροπορικού όπλου στην Ευρώπη. Εφέτος το ROYAL INTERNATIONAL AIR TATOO (RIAT), πραγματοποιήθηκε στην αεροπορική βάση του Fairford, έκλεισε τα 50 χρόνια του και ήταν λαμπρότερο παρά ποτέ..

ΕΚΡΑΝΟΠΛΑΝΟ: Οι εφαρμογές του στην ελληνική πραγματικότητα
Όταν, κατά τη δεκαετία του ’70, εν μέσω Ψυχρού Πολέμου, οι αμερικανικοί δορυφόροι εντόπισαν για πρώτη φορά έναν άγνωστο τύπο αεροσκάφους σε κάποιον βιομηχανικό χώρο της τότε Σοβιετικής Ένωσης, η πρώτη εντύπωση ήταν ότι επρόκειτο για το πρωτότυπο ενός νέου πολιτικού αεροσκάφους τύπου Jumbo Jet. Μετά αντιλήφθηκαν ότι ήταν ένα αεροσκάφος-πλοίο το οποίο μετέφερε με ταχύτητες αεροσκάφους, στο επίπεδο της θάλασσας, στρατεύματα και εφόδια. Αυτό το θαύμα της αεροναυπηγικής, ελληνική εταιρεία αποφάσισε να το αναπτύξει και στην Ελλάδα! Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες.

KYΠΡΟΣ: Ακολουθώντας την Ελλάδα στον γκρεμό;
Αυτό το καλοκαίρι, η Κύπρος βιώνει τη μεγαλύτερη κρίση της από το 1974. Κρίση οικονομική αλλά και πολιτική, κρίση πολύπλευρη, με το νησί να βρίσκεται σε πολύ χειρότερη κατάσταση απ’ ό,τι πολλοί Ελλαδίτες υποθέτουν. Η τραγωδία στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» έδωσε απλώς τη χαριστική βολή στην –ελλειμματική πλέον– κυπριακή οικονομία και δικαίωσε κατά τον πικρότερο τρόπο όλους όσοι στηλιτεύαμε έως πολύ πρόσφατα τη συνειδητή πολιτική απαξίωσης της Άμυνας και της Εθνικής Φρουράς. Διαβάστε μια έγκυρη ανάλυση-πρόβλεψη για το τι μέλλει γενέσθαι στο βασανισμένο τόπο, ειδικά μετά την απειλή που εκτόξευσε για προσβολή των σκαφών που θα πραγματοποιήσουν γεωτρήσεις για φυσικό αέριο ή πετρέλαιο στην κυπριακή ΑΟΖ ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Α.Νταβούτογλου.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΛΛΗΚΑΣ
Ο συνεχιστής της εθνοκεντρικής πολιτικής στην Κύπρο

Ο τ. ΥΠΕΞ της Κύπρου Γιώργος Λιλλήκας εμφανίζεται ως ο διάδοχος του Τάσσου Παπαδόπουλου, τουλάχιστον σε επίπεδο συνέχισης της εθνοκεντρικής πολιτικής του. Απέναντι σε κόμματα με ενδοτική πολιτική ο Κύπριος πολιτικός φιλοδοξεί να παρουσιαστεί ως η «τρίτη λύση», μετά τους Αναστασιάδη και Χριστόφια στο νησί, αλλά  σε εθνικό επίπεδο να αποτελέσει μονόδρομο σε ότι αφορά την υπεράσπιση των εθνικών δικαίων. Διαβάστε μια πραγματικά αποκαλυπτική των προθέσεων του, συνέντευξη.

ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Το ελληνικό σχέδιο για την οικονομική ανασυγκρότηση των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ)
Παρουσίαση για πρώτη φορά μέσα από την οπτική της γεωστρατηγικής προσέγγισης του ελληνικού σχεδίου για την οικονομική ανασυγκρότηση των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ). Εν μέσω της γιουγκοσλαβικής κρίσης και του σφοδρού πολέμου που ακολούθησε, η Ελλάδα εγκαινίασε μία νέα πολιτική, με σκοπό να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στους νέους στόχους που είχε θέσει για τον ρόλο της τόσο στην περιοχή όσο και διεθνώς. Διαβάστε τα αποτελέσματα αυτού του σχεδίου και την μελλοντική προοπτική του.
Επίσης σε αυτό το τεύχος της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που είναι αφιερωμένο στην Αεροπορία μπορείτε να βρείτε δεκάδες άλλα άρθρα, αναλύσεις και σχόλια, επικεντρωμένα στην Αεροπορία και ειδικά την ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου